علائم حمله قلبی در زنان معمولاً نادیده گرفته می شوند. به همین دلیل در اغلب موارد، با اینکه از پیش علائم هشدار دهنده ای وجود داشته اند، زنان دیرتر به مراقبت های پزشکی مراجعه می کنند و شانس زنده ماندن خود را کاهش می دهند.

در صورتی که شخصی در معرض حمله قلبی باشد، ممکن است علائمی مانند ناراحتی قفسه سینه به طور ناگهانی بروز کنند.

با این حال، برخی از زنان (و البته مردان) ناراحتی قفسه سینه را تجربه نمی کنند و به جای آن ممکن است علائم زیر در آن ها رخ دهند:

تنگی نفس ناگهانی
درد یا ناراحتی در بازوی چپ یا فک و دندان ها
ناراحتی در بالای شکم
از حال رفتن یا غش کردن
ناراحتی در قسمت فوقانی کمر

این علائم ممکن است با موارد زیر همراه باشند:

عرق کردن ناگهانی
سبکی سر
حالت تهوع

اگرچه تمام این علائم ممکن است در هر دو جنس بروز کنند، اما بیشتر در زنان مشاهده می شوند. همچنین به ندرت ممکن است ناراحتی های پایین شکم و پشت از علائم حمله قلبی در زنان باشند.

علائمی که در بالا توضیح داده شدند در اغلب موارد ممکن است به دلایل دیگری رخ دهند. به عنوان مثال، بر اساس یک تجربه عملی، شخصی که در هنگام ورزش کردن دچار دندان درد می شد، پس از انجام آزمایشات مشخص شد که دلیل درد او انسداد شدید یکی از رگ های قلبش است.

یکی دیگر از نشانه های مهمی که باید به آن دقت شود، تشخیص آسم در بزرگسالی است. اگرچه بیشتر موارد ابتلا به آسم در دوران کودکی اتفاق می افتند و تا بزرگسالی هم ادامه پیدا می کنند، اما گاهی افراد در سنین بالا به این بیماری مبتلا می شوند. ابتلا به آسم در بزرگسالی می تواند زمینه ای برای ایجاد مشکلات قلبی باشد.